Günümüzde sağlık eğitimi, durağan olmayan, sezgi ve kişisel deneyim yoluyla kolayca yönetilemeyen bir karmaşıklığa ulaşmıştır. Eğitim amaçları, eğitim yöntemleri ve değerlendirmenin entegre bir şekilde düzenlenmiş olması ve eğitim planlanması yapılırken yetişkin öğrenimi ilkelerinin göz önünde bulundurması gerekmektedir. Uygulanan eğitim yöntemleri gerçek hayatı ve profesyonellerin her gün karşılaştığı durumları gerçekçi biçimde yansıtabilecek eğitsel ilkelerle düzenlenmek durumundadır. Yetişkin öğrenme ilkelerinin özümsenmesi gereken eğitim sürecinde bilişsel, davranışsal ve becerilere yönelik uygulamalar ve eğitim yöntemleri gerçek profesyonel özgünlüğü öğretebilmelidir. Günümüzde eğitimin doğuştan değil, öğrenilmiş ve edinilebilen bir beceri olduğu kabul edilmektedir. Etkili sağlık eğitimi ve sağlık eğitimi araştırmaları, neyi başarmak istediğimizi, bunları nasıl başaracağımızı ve istediklerimize ulaştığımızdan nasıl emin olacağımızı dikkate almalıdır. Tüm bu kavramlar, eğitici eğitimi ve akademik eğitimci yetiştirmenin kritik bileşenleri olarak yapılandırılmış ve disiplinli bir yaklaşımı gerektirmektedir. Bu yaklaşım yanı sıra eğitim konusunda multidisipliner ve kapsamlı araştırmaların yapılması ve geleceğin eğitim stratejilerinin belirlenmesi her akademik kurum için elzemdir. Koç Sağlık Eğitimi Araştırma Akademisi‘nin (KAMER) amacı bu hedeflere ulaşmaktır.