HE 101 SAĞLIK EĞİTİCİSİ EĞİTİM PROGRAMI

Öğretmeyi öğrenmek, akademik kadronun tüm üyeleri için kariyerleri boyunca, hem yapılandırılmış ve resmi bir şekilde hem de pragmatik, “yaşayarak ve öğrenerek” yapılan etkinlikler yoluyla ele edinilmesi gereken kritik bir yetkinliktir. Geçmiş eğitim felsefeleri öğretmenliğin doğuştan gelen bir yetenek olduğunu ve kişinin herhangi bir yönlendirmeye ihtiyaç duymadığını savunurken, günümüz araştırma verileri bu durumun tam tersini önermektedir. Yapılandırılmış ve etkili bir eğitimin ve etkili eğitimciliğin esasen “öğrenilmiş” bir davranış olduğunu kanıtlanmıştır. Geleneksel didaktik ve eğitici odaklı yöntemlerden çıkamayan öğreticiler sıradan, etkisiz ve eksik öğretme yöntemlerini uyguladıklarını hiç fark etmeyebilir ya da çok geç fark edebilirler. Eğiticinin eğitim etkinliğini sürekli olarak soruşturması da zaman içinde daha etkin ve başarılı yöntemleri öğrenmesini sağlayabilir. Öğrencileri öğrenmeye motive etmek için gereken kişiliğin yanında, eğitim felsefe ve strateji bilgisi, sürekli evrilen yöntemlere aşina olmak ve eğitim uygulamalarını özümseyebilmek aynı derecede önemlidir. Eğiticiler akademisi KAMER tarafından geliştirilen sağlık eğitimcileri eğitim programı, tıp ve hemşirelik fakültelerindeki akademisyenlerin temel yeteneklerini geliştirmeyi, iletişimi iyileştirmeyi, etkili öğretimi ve eğiticiler arasında kullanılacak ortak bir dil oluşturmayı amaçlamaktadır. Koç Üniversitesi akademik kadrosu yanında tüm sağlık eğiticileri için hazırlanan program, üç aşamadan oluşmaktadır. Gelecekte, eğitici eğitimi ayrıca fakültelerde akademik kadro dışındaki personele uygun olarak da düzenlenecektir